LogPoint logotyp, länk till startsidan
LogPoint logotyp, länk till startsidan

Informationsmöte

Anmälan är nu stängd.

Är du nyfiken på vad som händer och hur framtiden på Logpoint ser ut?

Vi berättar om vilka områden vi jobbar med nu för att utveckla och vilka som ska utvecklas i framtiden. Det är nya etableringar på gång men vilka är det? Och så blir det en del om vägar, järnväg och den nya kombiterminalen.

Datum: 28 februari
Tid: 07.30-08.30
Plats: Svea Kök, Skåpvägen 2
Sista anmälningsdag: 26 februari

Preliminärt program

Välkomna
Katarina Bröms, vd på Södra Munksjön Utvecklings AB (SMUAB), hälsar välkommen och berättar om SMUAB och vårt uppdrag framförallt på Logpoint.

Så här ser framtiden ut!
Med hjälp av kartbild över området så berättar vi om hur varje delområde utvecklar sig och vad som ligger i planeringen.
Jenny Lagström, projektsamordnare och kommunikationsansvarig, SMUAB

Vaggeryd informerar
Lena Hagman, samhällsutvecklare Vaggeryds kommun, berättar om vad som händer på Vaggeryds-sidan av Logpoint.

En ny etablering tar form
Jonas Knutsson, utvecklingschef på Elgiganten, berättar om deras nya etablering på Moliden.

Järnväg och ny kombiterminal
Det är mycket infrastrukturlösningar på gång i området. Vad händer med järnvägen och elektrifieringen? Hur ser man på framtiden? Vad gör Trafikverket och vad gör kommunen?
Den nya kombiterminalen – vad planerar vi för? Vad kommer den innehålla?
Stefan Lind, chef Översiktlig planering, Jönköpings kommun
Johan Tryggvesson, projektledare, SMUAB
Emil Särenholm, projektledare, SMUAB

Serviceutredning
Just nu genomförs en serviceutredning om trygghet och servicepunkter inom Logpoint. Var med och tyck till!
Jenny Lagström, projektsamordnare och kommunikationsansvarig, SMUAB

Avslutning
Katarina Bröms, vd, SMUAB

Personal från SMUAB och Vaggeryds kommun finns kvar en stund efter mötet för eventuella frågor.